Biografia


Rosa M. Isart (Barcelona, 1970)

@rmisart


Documentalista, auxiliar d’arxiu i biblioteca, dramaturga, periodista teatral freelance. Llicenciada en Història de l’Art (2009) per la Universitat de Barcelona (UB).

Formació teatral

Curs “Narrativa Audiovisual” amb Joan Marimon (UB, juliol de 2002).
Master Class de Fabrice Melquiot a la Fundació Romea (Teatre Romea, maig de 2004).
Master Class de Patricia Zangaro (Teatro x laIdentidad) a La Casona (octubre de 2005).
Master Class “Sensibilització amb objectes” amb Silder Briceño i Mariam Delgado de Teatro Naku (Veneçuela) (Casa Amèrica de Catalunya, Barcelona, 2006).
Laboratori “Identitat i creació contemporània” amb els coreògrafs portuguesos Francisco Camacho i Rafael Alvarez (EIRA) (La Caldera, Barcelona, 2006).
Curs “Dramatúrgies de l’humor” amb Diana Raznovich (en el marc del Festival Magdalena Project celebrat a Barcelona, març de 2007).
Curs “Creació de personatges complexos” amb Paco Zarzoso (L’Obrador, Sala Beckett, Barcelona, abril-maig de 2008).
Curs “Com un viatge” amb Michel Marc Bouchard (L’Obrador, Sala Beckett, Barcelona, 8 al 10 d’octubre de 2008).
Curs “Heterodoxos del teatro y el cine español: vínculos y confluencias” amb Marcos Ordóñez (Campus de la Comunicació-Poblenou, UPF, Barcelona, juliol de 2009).
Curs “El final és el (al) principi” amb Sergi Belbel (L’Obrador, Sala Beckett, Barcelona, 14 al 17 de juliol de 2010).
Curs “L’aventura d’escriure teatre”, amb Theresia Walser (L’Obrador, Sala Beckett, 11 al 16 de juliol de 2011).

Curs “Escena i pensament. Cap a una descolonització del llenguatge”, amb Albert Lladó (L’Obrador, Sala Beckett, 21 d’abril al 16 de juny de 2020, on line).

Sel.leccionada per participar en el projecte AREA_txt d’autories emergents, de la plataforma teatral barcelonina AREAtangent, l’octubre de 2005.

Sel·leccionada per participar (dramatúrgia) en el projecte Assajar és de Covards (Cia. Casa Real), amb China Girl (teatre breu), el juny de 2017.


Teatre publicat

(4 textos llargs, 3 teatres breus)

Vainilla (Arola Editors, col.lecció Textos a part, núm. 12. Tarragona, novembre de 2001).

No es preocupi (AADPC, col.lecció Teatre-Entreacte, núm. 52. Barcelona, agost de 2004).

Model C3P0-2003 (teatre breu, Arola Editors, col.lecció Textos a part, núm. 25, Tarragona, març de 2005).

Senyoreta Ella (Revista Assaig de Teatre, núm. 47, Barcelona, setembre de 2005).

La carmanyola del dilluns (teatre infantil, teatre breu, AADPC, col.lecció Teatre-Entreacte, núm. 65. Barcelona, octubre de 2006).

Paumanok (teatre breu, AADPC, col.lecció Teatre-Entreacte, núm. 78. Barcelona, desembre de 2008).

Tendències (Onada Edicions, col.lecció Teatre, núm. 3. Benicarló, Castelló, setembre de 2010).


Teatre representat

Les mil i una, de Rosa M. Isart, amb direcció d’Iban Beltran (lectura dramatitzada), octubre de 2005, AREAtangent, Barcelona).

Les mil i una, de i dir. per Rosa M. Isart (lectura dramatitzada dinàmica), Festival Internacional Entre Cultures, novembre de 2005, Teatre Auditori Felip Pedrell, Tortosa.

Pa(r)ís, de i dir. per Rosa M. Isart (posada en escena, estampa/estilització teatral), Teatro x la Identidad Catalunya, maig de 2006, Teatreneu, Barcelona.

Lleons, de Rosa M. Isart, amb direcció de Roger Pairó (lectura dramatitzada), Projecte 9s Creadors de l’AADPC coordinat per Francesc Cerro-Ferran, abril de 2007, Auditori de Can Fabra, Barcelona.

China Girl (work in progress), de Rosa M. Isart, amb direcció d’Arántzazu Ruiz (teatre breu, lectura dramatitzada), juny de 2017, Teatre Tantarantana, Barcelona, dins del projecte Assajar és de covards de la Cia. Casa Real. Versió lliure. Fragment breu.

Podria ser (homenatge a l’àvia), de Rosa M. Isart, amb direcció d’Albert Lladó (teatre breu, lectura dramatitzada), 16 d’octubre de 2020, Sala Beckett, Sala d’assaig; conjuntament amb textos de: Juanjo Cuesta, Mariona Farreras, José Fernández, Marta Horno, Berta Ruiz, Toni Rumbau, Elena Serrano; mostra final del Curs “Escena i pensament. Cap a una descolonització del llenguatge”.


Premis i mencions

TEATRE

Any 2000 Premi Joaquim M. Bartrina (Premis Reus), amb l’obra Vainilla.

Any 2002 Fase final del Premi Born de Teatre, amb l’obra No es preocupi.

Any 2009 Finalista del Premi Josep Ametller de Teatre (Premis Recull, Blanes), amb el monòleg Tendències.

Any 2020 Fase final (entre les 6 obres finalistes) del Premi de Teatre Frederic Roda 2020, amb l’obra Barri.

POESIA / PROSA

Any 2021 Grup finalista (23) del IV Concurs de Poesia Eròtica d’Olot (Rapsòdia Veus Literàries), amb el poema Quan has tastat la mel.

Any 2022 Grup finalista (23) del V Concurs de Poesia Eròtica d’Olot (Rapsòdia Veus Literàries), amb el poema Plenes de sol.

Any 2022 Grup finalista (11) del 6è Concurs de Relats Eròtics DO Penedès 2022 (notícia), amb el relat curt (Les) Granada, convocat per Fundació Futura Penedès de Vilafranca del Penedès.


Teoria i assaig

Isart, Rosa M. ; Lleó, Anna. (2008). «Pròleg». Dins: Arts sòlides o líquides? (Les arts visuals als Països Catalans, 1975-2008), autors diversos. Vilanova i la Geltrú: El Cep i la Nansa, 2008. Argumenta, 7.

Isart, Rosa M. (2008). «Aportacions al debat: Tibi dabo. Reflexions sobre el teatre infantil». Dins: Dramatúrgia al País de les Meravelles ? I Simposi sobre el teatre infantil i juvenil, autors diversos. Maó: Punctum / GELCC, 2008. Pàg. 143-146.

Isart, Rosa M. (2014). «Pròleg». Dins: O.W., Joan Guasp. Barcelona: Pagès Editors, 2014.

Isart, Rosa M. Els fons personals d’actors. Estudi de cas: el fons Assumpció Casals i Rovira (1896-1975). (Treball final de Màster-TFM, no publicat). Universitat de Barcelona (Facultat de Biblioteconomia i Documentació), Barcelona, 2016. https://diposit.ub.edu/dspace/handle/2445/112082

Isart, Rosa M. (2022). «Pròleg». Dins: Woody Barretina Barcelona, Joan Guasp. Palma: Balèria, 2022.

Isart, Rosa M. (2023). «Apuntes de una visibilización LGBTIQ+ en la creación escénica catalana contemporánea (2000-2020)». Dins: De la representación a la representatividad. Disidencias del deseo en el teatro español y brasileño siglos XX y XXI, Paola Bellomi i Claudio Castro Filho (coord.). Berlín: Peter Lang. Romania Viva, 48. Pàg. 79-100.

Romania Viva, 48

Comparteix aquesta info!