Paumanok (2008)

Foto: Isart
Gènereteatre breu, dramàtic
Data finalització obra16/08/2008
Llengua originalcatalà
SinopsiUna noia que ha perdut la feina no sap com comunicar-ho a la seva àvia: l’àvia lluita contra el món i la seva vellesa (com si fos una aventurera en una selva salvatge i cruel), la néta ha de lluitar per tirar endavant. La néta assaja el possible parlament que ha de dir-li a la iaia i recorda els fets quotidians de l’àvia a la residència on viu.
Escenes1 (6’10’’)
PersonatgesLA NÉTA
Espai escènicEscena buida.
Dibuixos, esquemes, propostes escenogràfiques
Fragment literariLluiti amb la forquilla contra la fècula, estimada! Esquarteri la carn, adorada! Tregui la pell a les dues peces de prunes. És l’única guerra fèrtil, que val la pena.
Pel matí? No he acabat de fer res. Res d’especial. Preciosa la seva permanent: li han deixat un gris excepcional. Tres tardes són seves, ja ho sap. Ara, altra vegada. “ Porta? Sí!” Més territoris enemics! Dos quarts de sis de la tarda, en punt! Compte amb els desnivells, estimada. Prepari’s: lluitarem amorosament contra la llum forta del sol d’agost. Sap, iaia? L’amor hauria de tenir el color de la llum de la tarda tardana sobre els àtics de Barcelona. Deixi’s gronxar, estimar. Olori, miri, camini poquet a poquet, somrigui, parli, llepi lenta aquest gelat, entre manyocs de pau. (L’intèrpret somriu tendre, es gira, se’n va).
Fonts/documentació emprada
Cobertura periodística
Actes socials
Edicions(2008) Monòlegs per a audicions. Barcelona: AADPC, Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya.
3 pàgines (p. 69-71).
Altres consideracionsPaumanok, en indi la llarga illa vol ser un homenatge a la gent gran, a la seva valentia en aquest moment vital de feblesa i decadència corporal.
boques dures cercaven els vels de la farina” (Agustí Bartra, Ecce homo, elegia segona)
Lectures dramatitzades
Escenificacions
Traduccions
Arxius de text
Arxius d’àudio
Fotos
Seqüencia fotogràfica
Vídeos